یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

راهکاری برای جلوگیری از سرقت مبلغ شارژ اینترنت

سرقت اينترنتي

شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶:۰۰


شرکت‌های سازنده مودم در زمان تولید، یک نام کاربری و کلمه عبور را به‌صورت پیش فرض به تجهیزات مذکور اختصاص می‌دهند که محرمانه نبوده و در سایت‌های مختلف به تفکیک شرکت‌های سازنده وجود دارد.

علیرضا اصغریان - مدیرکل نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: کاربران سرویس‌های اینترنتی برای حفظ امنیت اطلاعات و جلوگیری از سرقت مبلغ شارژ، باید بعد از خرید مودم مورد نظر و نصب آن برروی رایانه، برای اتصال به شبکه اینترنت نام کاربری و کلمه عبور مودم خود را تغییر دهند.

وی با اشاره به اطلاعات دریافتی درباره اکتفای کاربران به تعریف و تعیین نام کاربری و کلمه عبور برروی رایانه‌های خود برای اتصال به شبکه اینترنت تصریح کرد: کاربران علاوه بر این تغییر باید برای حفظ اطلاعات خود، نسبت به تغییر کلمه عبور و نام کاربری در مودم‌های خود نیز اقدام کنند.

اصغریان گفت: درصورت عدم تغییر کلمه عبور و نام کاربری مودم توسط کاربر، امکان دسترسی سایرین به سرویس و درنتیجه اطلاعات کاربری و رایانه او نیز فراهم می‌شود.

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات ادامه داد: کاربران سرویس‌های اینترنتی بعد از خرید سرویس برای حفظ اطلاعاتشان رمز عبور خود را تغییر داده یا از نماینده شرکت که برای نصب و راه‌اندازی سرویس آن‌ها آمده، بخواهند این کار را برایشان انجام دهد.

وی تصریح کرد: شرکت‌های خصوصی ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت می‌توانند نقطه‌نظرات خود را در جهت کاهش قیمت و افزایش تنوع در سرویس‌های قابل ارایه به رگولاتوری ارایه کنند.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو